پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261746
کشف حجاب در حال حاضر ابزار سياسي دشمن شده است
تاریخ انتشار : 1402/01/18 17:16:22
نمایش : 522
امام‌جمعه فارسان گفت: سرويس‌هاي امنيتي و رسانه‌هاي ضدانقلاب از برجسته‌سازي و ترويج کشف حجاب، دنبال ايجاد فرصت براي غرب براي تحريم و فشار بيشتر به مردم ايران هستند. طبيعي است که حاکميت براي دفاع از مردم، وظيفه دارد با چنين سناريوهايي مقابله کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا حق گو هستند و از حق حمايت مي‌کنند. در حکمت ۱۸۹ از حکم نهج‌البلاغه دارد وقتي اميرالمؤمنين عليه‌السلام سخن خوارج را شنيد که مى‏گويند: سخن حقى است که از آن اراده باطل مى‏شود.
 
وي افزود: البته همان‌طور که توجه داريد خوارج، با کج‌فهمي و برداشت‌هاي نادرست و تفسير به رأي قرآن کريم، به گمراهي افتادند و براي جهان اسلام مشکلاتي را فراهم کردند و بخصوص در جريان حکميت دردسرها فراهم کردند و درنهايت عقبه همين جريان فکري منحرف يکي از پليدترين و شقي‌ترين افراد خود را مأمور ترور اميرالمؤمنين در شب ۱۹ ماه مبارک کرد که درنتيجه در ۲۱ ماه رمضان حضرت به شهادت رسيد؛ و عالم از وجود شخصيتي که جز خدا و پيامبر او را نشناختند محروم شد.
 
امام‌جمعه فارسان به شب‌هاي قدر اشاره داشت و گفت: مهم‌ترين شب‌ها يعني اين سه شب قدر را پيش روي داريم، اين فرصت را قدر بدانيم. امام صادق عليه‌السلام مي‌فرمايد: «ليله‌القدر هي اولُ السنه و هي آخِرُها». شب قدر اول سال است. در روايات ديگر دارد که اول سال روز اول ماه مبارک رمضان است. علت اين است که در ليله قدر مقدرات يک سال انسان تا شب قدر سال ديگر به امضاي نهائي مي‌رسد؛ اما اول سال همان روز اول ماه مبارک است. اول و آخر سال، شب قدر است.
 
وي تصريح کرد: مواظب اين زمان باشيم و به فکر خود و ديگران باشيم. نبايد مأيوس از عملکرد خراب خود باشيم و بايد بدانيم که خداي رحمان خودش فضا را چنان مهيا کرده است تا با ستاريتش با غفاريتش با رحمانيتش با عفوش دستگيري کند. لذا فرمود همين‌که شب قدر بيدارباشي تو را مي‌آمرزم. هيچ کاري هم لازم نيست بکني؛ ولو گناهانت به‌اندازه ستاره‌ها باشد، به‌اندازه درياها باشد، به‌اندازه سنگيني کوه‌ها باشد. اين يعني رحمت خدا. اين يعني به هر بهانه‌اي مي‌خواهد ببخشد.
 
 
امام‌جمعه فارسان به ديدار رمضاني مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب هم اشاره‌اي داشت و افزود: بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار رمضاني مسئولان نظام واقعاً جاي توجه و تأمل دارد و خداوند متعال را به خاطر داشتن چنين رهبري حکيم بايد شاکر باشيم از نصايح اخلاقي شروع کردند و بيانات با موضوع اقتصاد و الزامات عملياتي شدن شعار سال و بيانات ديگر که حتماً دوستان ملاحظه فرموديد تا تبيين الزام شرعي و قانوني حجاب. حکمت اينکه رهبر حکيم انقلاب، کشف حجاب را يک «حرام سياسي» معرفي کردند.
 
وي بيان داشت: کشف حجاب در حال حاضر ابزار سياسي دشمن شده و در سال‌هاي اخير به پروژه‌هايي نظير چهارشنبه‌هاي سفيد، دختران خيابان انقلاب، نه به حجاب اجباري، آزادي‌هاي يواشکي و طراحي شعار «زن، زندگي، آزادي» در اغتشاشات پائيزي مرتجعين دست‌يازيده است. دشمن، تلاش مي‌کند حجاب، موضوعي براي ايجاد شکاف‌هاي اجتماعي و عاملي براي انفکاک ملت از حاکميت اسلامي گردد.
 
وي اظهار داشت: غرب، اصلي‌ترين فعالان اپوزيسيوني عليه جمهوري اسلامي را از بين افرادي انتخاب مي‌کند که بيشترين فعاليت را در ترويج اباحه‌گري، بي‌بند باري و کشف حجاب داشته باشند.
 
وي در ادامه گفت: سرويس‌هاي امنيتي و رسانه‌هاي ضدانقلاب از برجسته‌سازي و ترويج کشف حجاب، دنبال ايجاد فرصت براي غرب براي تحريم و فشار بيشتر به مردم ايران هستند. طبيعي است که حاکميت براي دفاع از مردم، وظيفه دارد با چنين سناريوهايي مقابله کند و رهبر حکيم انقلاب در اين راستا، کشف حجاب را حرام سياسي معرفي کنند. درمجموع ناهنجاري کشف حجاب، پيامدهايي فراتر از آسيب‌هاي فردي، اجتماعي و فرهنگي پيداکرده و نظم، آرامش و امنيت مردم و کشور را تحت تأثير قرار داده است. ازاين‌رو به‌عنوان وظيفه ذاتي، محل ورود و دخالت حاکميت خواهد بود.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html